TunaticNe tévesszen meg az első benyomás! Ez számomra a mai nap tanulsága, ugyanis a Tunatic weboldalát látva meglehetősen félve (na jó, aggódva) töltöttem le az alkamazást. A ma általános designhez képest szegényesebb és egyszerűbb megvalósítás már rögtön gyanút ébreszt az emberben, hiszen az ilyen oldalak általában vacak, vírusos alkalmazások melegágyai. Pedig nekem pont nagyon kellett volna egy olyan jól működő alkalmazás, ami képes felismerni egy adott zeneszámot. Mielőtt továbbmentem volna egy másik oldalra, összeszedtem minden bátorságom, és telepítettem a programot.
Nos, ezegyszer nem kellett volna gyanakodnom. A Tunatic ugyanis egyszerűen fantasztikus!

Egyik múltkori postomban már felemlegettem a zenefelismerésre szolgáló alkalmazásokat, akkor a Midomi nevű internetes szolgáltatást ajánlottam. A Midomi még mindig szép és jó, ugyanakkor ma találkoztam az első korlátjával is: a keresési lehetőségei (a szöveges mellett) csupán az élőhangos "beéneklésre" korlátozódnak. Ez több okból is problémás: Először is, az ember rendelkezhet egy mp3 részlettel, amiről fogalma sincs mi lehet. Ekkor sokkal ésszerűbb megoldás magát a zeneszámot beinputolni a programba, így a "zaj" (kommunikációs értelemben, tehát az alapvető probléma az emberi hang finomhangolásával) eltűnik, a program csak a zenére koncentrálhat.
Másrészt mi van akkor, ha az ember - ez esetben én - egy körülbelül 5 improvizációs szálon futó jazz-számot akar megkeresni. Öt szólamban azért még én sem tudok énekelni, főleg olyan "hangszerszerűen". :) (Bár köztudott hogy a torkomban egy nagyzenekar veszett el. :))

És itt jön be a Tunatic, egy tökéletesen egyszerű és sokoldalú alkalmazás, letisztult designnal, (Olyan kis bilétaalakú, szerintem tök esztétikus), könnyű kezelhetőséggel.
Először is be kell állítani hogy honnan vegye a hangot: tud mikrofonból is (gondolom a user hümmögésével több gondja lenne mint a pont erre kifejlesztett Midominak), de ha gépről akarjuk a számot felismertetni, csak át kell állítani a hangkimenetet sztereo-mixre, ami körülbelül 3 kattintás. Utána már csak a kis nagyító ikonra kell kattintani, és a Tunatic máris felcsatlakozik az adatbázisára, és elkezd keresgélni. A háttérben futó hang-görbe (mi ennek a rendes neve?) pedig jelzi hogy megfelelő erősségő -e a jel a felismeréshez.

Az adatbázisa folyamatosan bővül, a felismerési ráta Shamalt szerint 65-70%-os, én örültem mint majom a farkának amikor az általam felismerhetetlennek vélt számra 5 mp. után kidobta az eredményt. Külön kis gomb irányít a -gondolom partner - allofmp3.com oldalra az adott számot megvenni - én maradtam a jó öreg torrent módszernél. :) Annyi azonban biztos hogy mostantól a Tunatic itt fog figyelni az asztalomon, mert bármikor szükség adódhat egy kis zenefelismerésre.
(Más: A musicDNS-nek meg milyen gyönyörű az oldala, de még ki sem próbáltam. Minek, ha egyszer ott van a Tunatic? :))

Kapcsolódó anyagok:
  • Kreatív keresési technikák
  • A bejegyzés trackback címe:

    https://halozatkereso.blog.hu/api/trackback/id/tr8949079

    Trackbackek, pingbackek:

    Trackback: Hangtárnok 2008.01.27. 16:35:59

    ZenefelismerőkA zenei tájékoztatás egyik igen nehéz területe, mikor az olvasó elénekel vagy épp csak eldúdol egy számrészletet, vagy dallamtöredéket…itt és itt hallotta, reklámban, rádióban, tévében, film kísérőzenéjeként stb. és megkérde...

    Pingback: Hangtárnok » Blog Archive » Zenefelismerők 2008.01.27. 16:35:54

    [...]nem tudom a címét, a mikrofont odatartom a hangfalhoz, a könnyűzenei számokat felismeri olyan 60-70%-os biztonsággal, majd elvezet az adott számhoz[...]

    Kommentek:

    A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

    Kornel 2007.12.13. 00:22:13

    Nem tudok a geprol zenet berakni a programba.Jo lenne ha segitenel.

    2007.03.21. 10:46

    Címkék: keresés gadget hangfelismerés


    2008/01/06 - Nos, a Hálózat-kereső jelenleg hibernálódott, akut időhiányomból kifolyólag. Majd ha már úgy érzem hogy tudok rá elég figyelmet áldozni, kinyitok újra. - Proxy

    Hálózati mag

    Felhasználócentrikus internetblog és médiakritika - Proxy - vagyis én - újabb kísérlete arra hogy véleménye meghallgatásra kerüljön. Júzerbarát oldalak, gadgetek és szolgáltatások kritikája és ajánlója, internetelmélet és multiplayer játékok, social networking és web2.0; meg még ami éppen eszembe jut.

    Utolsó kommentek

    • KANGYÍK: fizetős ezazoldal? (2008.11.30. 21:47) Összevont rendszerek
    • Kornel: Nem tudok a geprol zenet berakni a programba.Jo lenne ha segitenel. (2007.12.13. 00:22) Megvagy!
    • Norbi: Hello. Engem az érdekele,hogy ezek a progik automatán kiértékelik ki énekelt a legjobban,vagy azt... (2007.09.16. 12:09) Karaoke otthon
    • Zabkezelő: Ezen teljesen természetes, ők is pontosan tudják, hogy igénytelen a kinézete, sőt. Ezzel pont arr... (2007.07.24. 22:48) Dobozolás
    • Proxy: Semmi probléma, a bejegyzésnek semmi köze nincs a bloghoz, úgyhogy csak nyugodtan. :) Köszönöm a m... (2007.06.29. 21:15) Filler
    • Utolsó 20

    Get FireFox

    Get FireFox
    süti beállítások módosítása