Na, rég volt Jazzy-s post, már szinte hiányzott (arról nem is beszélve, hogy minden héten a legtöbb keresőtalálat MÉG MINDIG a Jazzyre jön :P), úgyhogy gondoltam ismét eleresztek pár megjegyzést róla. Az utolsó post óta már jóval több "élménnyel" vagyok gazdagabb e téren, úgyhogy úgy érzem most már valamivel megalapozottabban kritizálhatok. Előrebocsájtom, hogy a Jazzy még mindig a legszínvonalasabb rádió számomra, viszont még mindig van pár olyan terület, ami nagyon csípi a szememet, viszont vannak olyan tulajdonságai is, amiért nagyon tudom szeretni. :). Lássuk mik ezek! Jazzy logo

Ami jó:

1. A zene, mert jazz. De most komolyan, változatos, jól válogatott, körülbelül minden stílus egyenlő arányban képviselteti magát. Vannak ráadásul populárisabb számok is, és a magyar vonal is örvendetesen jelen van a műsorszerkesztésben. Bár van pár túlzottan "agyonjátszott szám", meg pár olyan amit az én ízlésem nem igazán bír el, de ez igazán szubjektív probléma, és a zenék többsége tényleg a legjobbak közül kerül ki.
2. A logo, mert az szép, ízléses, egyszerű és nagyszerű. Téma lezárva.
3. A vétel, mert utazás közben is jól fogható.
4. Végre vannak rendes reklámok - ezt azért mondom így, mert elég fura volt egy reklám eleje-vége szignál közben egy 5 mp-s Jazzy önreklámot hallgatni az induláskor. :) Ráadásul a szerkesztők ízlését dicséri, hogy eddig meglepően jól megcsinált és/vagy informatív, tehát nem tolakodó reklámspotokat hallottam, ami nem késztetett rögtön átkapcsolásra. Gratula hozzá!
5. Megfelelő a hírszerkesztés, azért vannak bizony bulváros hírek, de pont jó arányban, nem zavaró.
6. A honlap/2 (vagyis a fele), mert van. Elemzését lásd később.

Ami nem:

1. Még mindig vannak olyan szignálok (bár redukált számban), amiktől feláll a hátamon a szőr, olyan bénák. Az a "parappappam Jazzy lalala" (vagy vmi ilyesmi) például bűn rossz. Pozitívumként megemlíteném, hogy vannak olyan szignálok, amiben férfihang beszél (az éneklős is ilyen, de az ebben az esetben lényegtelen), azok szerintem sokkal inkább illenek ehhez a rádióhoz, mint a női hang. (Még mindig nem tudom kié) Hogy miért? Passz. Érzés. Szóval rádióhallgatás közben néha felszisszenek, ami nyílt téren eléggé furcsán adja elő magát, de mondjuk minden 15 percben csak egyszer fordul ilyen elő. :) Egyszer - ha lesz időm erre - fel fogok venni egy órát az adásból és kimazsolázom a béna spotokat az okulásotokra.
2. A Jazzy lexikon, ami nem elég hogy egy az egyben a Café Informorzsáiról van koppintva, még ráadásul bénán is van megoldva. Ma hallottam először ilyet (gondolom már megy egy darabja), viszont az az egy árva mondat amit az eleje-vége szignál között bemondtak (ráadásul valami iszonyat idióta hanglejtéssel), enyhe WTF érzést generált bennem, és nagyon nem tudtam hova tenni. :) Ezt szerintem tök fölös erőltetni kedves Jazzy, egyáltalán nem lényeges ugyanis.
3. Még mindig kinnt vannak az órisáplakátok, igaz mostmár van szenvedélyesemberes variáció is, az egy fokkal jobb - viszont nem értem miért nem lehetett a honlapon már befutott logo-t rárakni, ez sokkal ízlésesebb. Na ezt nem ragozom tovább, arra ott az előző post. :)
4. Néhány idétlenebb zene, meg pár szám agyonjátszása. (I'm feeling good - szinte minden reggel találkoztam vele :P) Tudom, egyéni probléma.
5. Honlap/2 mert vannak benne elég ótvar részek. Mélyelemzés itt lent.

Na, akkor túrjunk bele a friss és ropogós website-ba, ami az illusztráció kedvéért itt található. Első ránézésre az oldal kap tőlem egy pirospontot, mert bár flash, de annak egész pofás; a töltőképernyőn a már megdícsért logo virít, semmi csicsa, jó nagy belépés gomb, ok. Tika.

No, de kellemes meglepetés. Animált bár-belső, izeg-mozog, csinos. Illetve elég erős a kontraszt, mert a berendezés nagyon szépen van kivitelezve, az emberek viszont.. khm.. már bocsánat de elég ótvarul néznek ki. Nyilván a kivitelező animátor nem jeleskedik az emberek megrajzolásában, de ha ennyire látszik rajtuk hogy vekrtorgrafikák (ami önmagában nem baj), akkor például lehetett volna egy kicsit "rajzfilmesebbre" venni a figurákat. No mind1, annyira nem rossz, csak kicsit kilóg a környezetből. Azért stikában kapnak egy fél pirospontot, mert aránylag jól mozognak.

Furcsa, de a tervező egyáltalán nem használta ki a flash környezet interaktivitását. Az ilyen felépített környezeben ugyanis a menüpontok általában jól elkülöníthető (vagy külön jelzett) képek inkább, tehát mondjuk a zenehallgatáshoz a lemezjátszóra kell/lehet bökni. Itt viszont a menüpontok egy külön lapon (itallap?) vannak egymás után felsorolva. Nem rossz, így is lehet csinálni, de én kreatívabban használtam volna ki a flash felületet.

A menüpontok legalább - nagyon fontos! - egyértelműek és informatívak. Bemutatkozás, műsorrend, műsorok/műsorvezetők bemutatása, impresszum. A keresés olyan must-have, hiszen az oldalon nincs túl sok információ és a menüpontokon keresztül remekül lehet navigálni, de azért mindenhova elfér egy kis szörcs (search :)).A galéria azért egy kicsit vicces. :)
Mindez pedig külön flash ablakban, kissé puritán de a stílushoz illeszkedő szövegtípussal, képekkel.

ÉÉÉÉS! Online csatornával. A legnagyobb megelégedésemre. :) Van Shoutcast (Winamp) és Media Playeres változat, mindez két stilizált logon keresztül érhető el az itallap aljáról. Nagyon helyes. :) Tessék máris tölteni! (Shoutcast cím itt.)

Szóval összességében igazán remek kis rádió lett ebből a Jazzyből, nem tudom ugyan hogy az én tanácsaimat mennyire vetétk figyelmebe, viszont egész sok minden megvalósult belőlük, tehát meg kell hogy állapítsam: igazán elégedett vagyok! :)

(Jah, és ezekért a postokért igazán megérdemelnék én is egy laptopot, nem gondolod kedves Jazzy? :D )
Edit: Most haltam be, a Hello Tourist (Emil Rulez) megy a dróton, rögtön visszavonok itt minden pozitívumot!!!! :D

Kapcsolódó anyagok:
  • Irgum-burgum
  • Közkívánatra
  • Új-hullám
  • A bejegyzés trackback címe:

    https://halozatkereso.blog.hu/api/trackback/id/tr2763289

    Kommentek:

    A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

    MoT · http://mawotime.freeblog.hu 2007.04.28. 20:18:41

    lehet en vagyok a szerencsetlen, de csak jazznek csufolt gagyi lounge-ot hallottam meg a jazzyn... lasssan ott tartok hogy kitorlom a memoriabol a kocsiban... de meg kap egy eselyt.

    Proxy · http://halozatkereso.blog.hu 2007.05.12. 20:31:10

    Nem kizárt. :) Bár abból tényleg több van, de ha szerencséd van, el tudsz csípni iszonyat szuper számokat is. (Phil Collins Big Band példul) Nekem már több új kedvencem lett innen, pedig annyira én sem csípem a lounget. ;)

    suri imre 2007.05.17. 09:27:09

    Kedves Hölgyem (?)

    keresővel jutottam el ehhez cikkhez. Megfogott. Bár van benne néhány apró tévedés, de többségében jól látja a Jazzyt, és írása értékadó. Örülnék, ha a továbbiakban is megtisztelne véleményével.

    Tisztelettel

    Suri Imre

    Proxy · http://halozatkereso.blog.hu 2007.05.17. 14:32:09

    Úr. :)

    Az apró tévedéseket nyugodtan kiigazíthatja, igazán örülnék neki. Szeretek ugyanis pontosan tájékoztatni. Meg tájékozott lenni.
    A Jazzyt továbbra is hallgatni fogom, úgyhogy a véleményemet továbbra sem hallgatom el.

    Köszönöm a elismerést, igyekszem. :)

    Surfin · http://surfin.blog.hu 2007.05.20. 18:17:54

    Hölgyem, lol :D
    Egyébként ez érdekes dolog. Amikor olvastam a kommentet, akkor is vigyorogtam egyet ezen a hölgyön, majd elgondolkoztam, hogy "tényleg, és ha tényleg az vagy?". Mert eddig vhogy "természetes" volt, hogy nem, bár "konkrét bizonyítékot" nem tudom, hogy olvastam-e. Csak vhogy feltételeztem, de szerencsére helyes volt :)

    Proxy · http://halozatkereso.blog.hu 2007.05.30. 19:12:28

    Semmi probléma, engem már többször néztek mindenféle idősebb nénikék nőnek - igazából fogalmam sincs miért, mert nem vagyok az az androgyn típus. :) Valami lehet a levegőben...
    (Egyébként nem mintha megsértődtem volna rajta vagy ilyesmi, egyszerűen én is furcsának találtam.)

    2008/01/06 - Nos, a Hálózat-kereső jelenleg hibernálódott, akut időhiányomból kifolyólag. Majd ha már úgy érzem hogy tudok rá elég figyelmet áldozni, kinyitok újra. - Proxy

    Hálózati mag

    Felhasználócentrikus internetblog és médiakritika - Proxy - vagyis én - újabb kísérlete arra hogy véleménye meghallgatásra kerüljön. Júzerbarát oldalak, gadgetek és szolgáltatások kritikája és ajánlója, internetelmélet és multiplayer játékok, social networking és web2.0; meg még ami éppen eszembe jut.

    Utolsó kommentek

    • KANGYÍK: fizetős ezazoldal? (2008.11.30. 21:47) Összevont rendszerek
    • Kornel: Nem tudok a geprol zenet berakni a programba.Jo lenne ha segitenel. (2007.12.13. 00:22) Megvagy!
    • Norbi: Hello. Engem az érdekele,hogy ezek a progik automatán kiértékelik ki énekelt a legjobban,vagy azt... (2007.09.16. 12:09) Karaoke otthon
    • Zabkezelő: Ezen teljesen természetes, ők is pontosan tudják, hogy igénytelen a kinézete, sőt. Ezzel pont arr... (2007.07.24. 22:48) Dobozolás
    • Proxy: Semmi probléma, a bejegyzésnek semmi köze nincs a bloghoz, úgyhogy csak nyugodtan. :) Köszönöm a m... (2007.06.29. 21:15) Filler
    • Utolsó 20

    Get FireFox

    Get FireFox
    süti beállítások módosítása