Mivel a feed/RSS-használatról ezen a blogon még nem igazán esett szó, úgy gondoltam most behozom ezt a csöpp lemaradást. Most szólok hogy itt nem a feedelés hogyanjáról, inkább a miértjéről lesz szó. A hogyanját egyrészt leírja milió és egy blogger/nemblogger, másrészt meg unalmas technoblabla, amit most talán mégsem.. Akit mégis inkább az első kérdés érdekel, annak ajánlom az SG Szájbarágóját, ami címében a NetVibesről, de igazából a feedről úgy alleszusammen szól. Ajánlom annak aki nem tudja, de tudni akarja mi az a feed, mi az a NetVibes esetleg hogy mi az a szájbarágó. Jah, meg persze a releváns postokat a Webisztánról. Ezen ismeretek nélkül is lehet ezt a postot tovább olvasni, de így az élvezeti érték nagy mértékben csökkenni fog. Ezt pedig soha nem kívánnám kedves olvasóimnak. (Akik, mint köztudomású, nagyon intelligensek. ;))
Most hogy a kötelező tiszteletköröket lefutottuk, rátérhetünk (végre) a lényegre. A miért-re. Hogy miért van az, hogy "mi mégis feedet töltünk".
Vagyis inkább ti. Én ugyanis meglepő (?) módon még mindig nem tudtam "beleszokni". Vajon miért? (Avagy érdekel ez egyáltalán valakit?)

Először is nem fogok egy okos kis idézetet beszúrni a fennti cikk(ek)ből (ezt csak azért szögezem le, mert eredetileg akartam), mivel ez a post minden hiábavaló igyekezetem ellenére sem arról fog szólni hogy mi az a feed. Pont.
Másodszor meg kell osztanom a tisztelt nagyérdeművel, hogy bloggerkedésem hajnalától fogadom meg szinte minden másnap, hogy "namostaztán üzembe helyezek egy feedolvasót". Ugyanis fokról fokra egyre tűrhetetlenebbnek bizonyult hogy egyes sűrűfrissítésű haverblogjaim szinte követhetetlen iramban prezentálnak friss tartalmat, míg ezt rólam ugyebár nem lehet elmondani. Persze nem ez utóbbi ok volt a nyomósabb: zavart hogy néhány blogra napokig "elfelejtettem" eljárni, aztán persze pótolhattam be az elmaradt olvasószeánszokat - órákon keresztül. És még nem is beszélünk olyan hihetetlenül nagy blogmenyiségről: 10-15 blog látogatása még mindig nem túl nagy teljesítmény - van aki 40-50et olvas szimultán. Elismerésem nekik, nekem pedig maximum ennyi megy, az sem túl folyamatosan. Mi hát a titkuk?

Nyilvánvaló hogy olyan okos és kezes RSS olvasó alkalmazást használnak ami egy helyen, rendezve és kategorizálva jeleníti meg az összes olvasott blog frissített tartalmát. A fennti NetVibes kicsit ennél is továbbmegy, viszont így is éppen elég nagy anyagot kell most átfognom, és eszem ágában sincs kitérni a pluszfunkcióira, főleg annak a fényében nem hogy fogalmam sincs mikor csúsztam át a feedek jellemzéséből NetVibes bemutatóba. Máris kalandozom elfele, ejnye.
Szóval olvasgattam a véleményeket melyek szerint de klafa is az RSS, és egy szép tavaszi éjszakán eldöntöttem hogy "namostaztán üzembe helyezek egy feedolvasót". Ez nem az az számos alkalom volt amit két bekezdéssel előbb említettem, hanem úgy kb a múlt vasárnap. Így hát megnyitottam a mindent nyitó Google accountomat, azon belül is a Readert, beledobáltam a kedvenc blogjaimat (nélha kicsit kellemetlen volt rájönni hogy egyik-másikon nem voltam vagy egy hónapja), felcímkéztem őket, és vártam a megváltást.

Eltelt egy hét, és rájöttem hogy elfelejtettem ellátogatni a szuper feed-olvasó alkalmazásomra. Amire a hét közben volt időm, azt elolvastam a blogokon magukon, és megint jöttek a szokásos tünetek: a túlfogyasztás, a tengernyi időt elrabló, namég-mostmárcsak-eztazegyet szindróma, és nekem még meg sem fordult a fejemben hogy mindezen tartalom nekem szépen, rendszerezve ott figyel a Google Readerben.
Aztán végre eszembe jutott. És meglátogattam az accountot,és letaglózott az a mérhetetlen menyiségű olvasattlan anyag, ami ott várt rám. Egy helyen, szépen rendezve és kategorizálva. Unread cunami (helyesen :tsunami), mondaná a művelt blogger, és tényleg találó ahogy maga alá temet az a sok "tartalom", amit eddig kicsiny részletekben próbált meg magához venni az egyszeri blogolvasó - vagyis én. És olvasás közben nem volt lelkiismeretfurdalásom a többi blog miatt. Egész egyszerűen azért, mert nem arra koncenráltam.
Egy kattintás és bezáródott a Readert tartalmazó böngészőablak, és én egy nagy sóhajjal visszatértem a szürke hétköznapok blogtallózásához. Egy szomorú történet vége. (Vége?)

Persze lehet azt mondani hogy ott rontottam el az egészet hogy nem néztem minden nap; hogy nem állítottam be kezdőlapnak, hiszen pont az a lényege. Hát, lényegében igazatok is van, kedves kritikusok. Simán megerőszakolhattam volna a nethasználati szokásaimat ezzel a lépéssel. Csakhogy én valahogy úgy vagyok az ilyenekkel, hogy ami nem megy természetesen, amire egyszerűen "nincs igényem", azt jobb nem erőltetni. Nem fogok csak azért feedet tölteni, mert az most trendi, vagy simán mert webkettes. (Ezen utóbbi érveket magam sem gondolom komolyan, de szerettem volna őket leírni. :))

Ennek a postnak lényegében semmi értelme nem volt azon kívül hogy leírtam hogy nekem nem jött be az RSS. Sajnálom, tudom hogy egyesek három nap hallgatás után valamivel komolyabbat vártak volna tőlem, de most ez jött ki. Hogy elmondjam hogy nekem miért nem tetszett. Mert tényleg szupi kis alkalmazás, és nyilván tovább fogják fejleszteni, meg még hasznosabb lesz, ilyesmi. Például leendő (mondjunk inkább reménybelit :)) újságíróként igenis illene használnom, de még valahogy nem kaptam rá az ízére. Tudodm, vannak sokan akik nem is tudnának meglenni nélkülük, akik effektíve tudják is használni, de én, szegény kis átlagfelhasználó inkább megejteném személyesen azt a találkozót. Vannak ugyanis olyan érdekes blogok, amiknek nagyon szép a kivitelezésük. Néha, valakinek érdemes rájuknézni. :)

Kicsi kiegészítés: Standard szabvány lett a feed ikon (az a kék, ott fennt), mostantól a feedtartalmat egyértelműen és kizárólagosan ez a szimbólum jelzi. A szín nem számít, nekem különben is jobban tetszik a kék mint a narancs. Lehet örülni. :)

A bejegyzés trackback címe:

https://halozatkereso.blog.hu/api/trackback/id/tr6748457

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Surfin · http://surfin.blog.hu 2007.04.02. 10:45:23

Én is lassan szoktam rá (vagyis a rászokás már gyorsan ment, csak elkezdeni volt nehéz). Néha megnéztem, amiket szoktam, kisebb-nagyobb időközökkel. Aztán nagy nehezen rávettem magam, hogy elkezdjem használni a Netvibes-t, és rájöttem, hogy tényleg sokkal jobb. Ha pedig túl sok olvasatlan van, akkor csak 1 gomnyomás, és már el is tűnt. De sztem egyszerűbb, hogy egy helyen, csoportosítva ott van minden. Ettől függetlenül olvasni azért még "eljárok" az oldalra, csak jobb úgy :)

Proxy · http://halozatkereso.blog.hu 2007.04.02. 11:02:01

No látod, máris egy élő ellenpélda; ebből az a tanulság hogy nem kell mindent készpénznek venni amit írok. :) Lehet hogy lassanként majd én is rákényszerítem magam a dologra, de egyenlőre még próbálok meglenni anélkül. :P

2007.04.01. 20:58

Címkék: blog usability rss feed


2008/01/06 - Nos, a Hálózat-kereső jelenleg hibernálódott, akut időhiányomból kifolyólag. Majd ha már úgy érzem hogy tudok rá elég figyelmet áldozni, kinyitok újra. - Proxy

Hálózati mag

Felhasználócentrikus internetblog és médiakritika - Proxy - vagyis én - újabb kísérlete arra hogy véleménye meghallgatásra kerüljön. Júzerbarát oldalak, gadgetek és szolgáltatások kritikája és ajánlója, internetelmélet és multiplayer játékok, social networking és web2.0; meg még ami éppen eszembe jut.

Utolsó kommentek

  • KANGYÍK: fizetős ezazoldal? (2008.11.30. 21:47) Összevont rendszerek
  • Kornel: Nem tudok a geprol zenet berakni a programba.Jo lenne ha segitenel. (2007.12.13. 00:22) Megvagy!
  • Norbi: Hello. Engem az érdekele,hogy ezek a progik automatán kiértékelik ki énekelt a legjobban,vagy azt... (2007.09.16. 12:09) Karaoke otthon
  • Zabkezelő: Ezen teljesen természetes, ők is pontosan tudják, hogy igénytelen a kinézete, sőt. Ezzel pont arr... (2007.07.24. 22:48) Dobozolás
  • Proxy: Semmi probléma, a bejegyzésnek semmi köze nincs a bloghoz, úgyhogy csak nyugodtan. :) Köszönöm a m... (2007.06.29. 21:15) Filler
  • Utolsó 20

Get FireFox

Get FireFox
süti beállítások módosítása