Tudom én hogy nem vagyok illetékes, sőt! Viszont ha valaki engem kérdezne, én bizony azt mondanám hogy a Jazzy körül kialakított design (és itt nem kizárólag a vizuális részére gondolok), hát hogy is mondjam: borzalmas.

Kezdjük a plakátjával, amit látva én először dobtam egy hátast. Utána kedvem támadt volna elbeszélgetni azzal, aki ezt tervezte: mi volt vele a szándéka? Nem akarom szegényt bántani, de úgy komolyan. Ez lesz a Jazzy rádió imidzse? A fekete+piros+fehér-mint-kiemelőszín kombináció önmagában nem rossz, máshol tényleg jól is mutat, de itt teljesen elüt a mondanivalótól. Főleg ha összehasonlítjuk a szlogennel hogy "nyugalmat sugároz" (vagy valami ilyesmi) azzal kifejezetten szöges ellentétben áll. A minimalista elrendezés meg nem feltétlenül passzol a nyugis jazz-rádió stílusához. Inkább hasonlít egy választási MSZP-plakáthoz, mint egy új, friss rádió promóciójához. (A pirosat továbbá nem tudom a Valentin naphoz sem kapcsolni, az egész elrendezés miatt)
És akkor még nem is beszéltem magáról a szövegről. Most volna kedves a hátsó kijáraton kisunnyogni az, akinek nem az ugrik be a felírásról hogy "sznobrádió". Azért ezt nagy betűkkel leírni óriásplakátra - kicsit ciki. Most bizonyára az intelligens emberek megörülnek majd hogy a többi intelligens ember a Jazzy-t hallgatja, és majd ők is jól azt fogják? Csak mert a többiek igen? Vagy csak szimplán egotrip: Ha Jazzy-t hallgatok, nő az IQ-m? Hm?
Aztán ott vannak soundbite-ok. Tipikusan az az eset, amikor a designer nem tudja eldönteni hogy most lopjon -e a kereskedelmi médiától, vagy sem. A végén persze az, hogy ő is csinál egy olyat; de érdekes módon marhára disszonáns lesz az egész. Ez nem tűnt még fel valakinek?
Szegény kis szlogenek egyszerűen annyira bénák, hogy már-már fájdalom hallgatni. Kezdve a szlogent felmondó nővel (nem tudom, ő az Albert Gyögyi?), aki egész egyszerűen borzalmasan erőltetett. Most vegyük lazára a figurát, mondjuk az hogy itt van a nyugalom elásva, de legyen benne egy kis anyáskodó hanglejtés, no meg érzékiség is. Így, minden egyben. Igen, más adókon is vannak hasonló szlogenek, de ott egyrészt illeszkedik a műsorstruktúrába, másrészt meg legalább valami dinamizmus van bennük; nem úgy mint itt. talán jó lenne eldönteni a következőket:
Kedves Suri Imre! Volt amikor röhögtem, volt amikor egyszerűen csak a fejemet fogtam hogy ekkora hülyeséget!! Lehet velem egyet nem érteni, azt viszont konkrétan ki tudom jelenteni, hogy a tényleg kellemes zenefolyamot esetenként megszakító szpotok állítom jobban zavartak, mint más, kereskedelmi adóknál. És én nem vagyok egy kényes fajta!
Tudom én hogy szükségesek ezek a bejátszások, hiszen a hallgatónak tudnia kell melyik adón van éppen. De meg lehetne ezt oldali nagyságrendekkel harmonikusabban is!! Egy konkét javaslat: azt a hosszú reklámspotot, ami három (négy?) kis szöveges szpotból és közte beszúrt zenerészekből áll, azt úgy alleszusammen ki kéne hagyni. Baromira zavaró ugyanis.
Persze most akkor lehet azt mondani hogy milyen durva vagyok, meg részrehajló meg ilyenek. Ehhez szeretnék hozzátenni pár dolgot. Először is, én vagyok az első blogger aki a rádióról ír. Az előző két postomat el lehet olvasni, azokból most nem fogok idézni.
Másrészt szeretnék egy igényes jazz-rádiót Budapesten, ehhez pedig javaslatokat írtam most le. Amikkel az adót jobbá lehet tenni. Mert én ezt szeretném; ha csak jobb lenne.
Összefoglalva: Az egész design baromira kigondolatlan, a legjobb lenne az egészet visszahívni és valami kreatívabbat alkotni. Erre nyilván kicsi az esély, nem is gondoltam megvalósíthatónak. Viszont menet közben is lehet változtatni. Akár az egész vázat le lehet cserélni. Igaz kicsit bonyolultabb, de szerintem megérné.
Én továbbra is hallgatni fogom a Jazzy-t, minden gyermekbetegsége ellenére. Ha van is rá egy kicsi esély hogy illetékesek elolvassák ezt a postot, már nem írtam hiába.
Kapcsolódó anyagok: